behin tejarat weldaaaaaaa
شماره تلفن02122638561
آدرس ایمیلinfo@behinahan.com

میلگرد

محصولات

بهترین ورق آهنی بازار!

این دومین پاییزی است که با وجود ویروس کرونا شروع می‌کنیم. با توجه به اینکه همچنان باید ساعت‌های زیادی را در خانه بمانیم نیاز به ایجاد تغییر دکور و فضای داخلی به حال و هوای پاییزی کاملا احساس می‌شود.

امروز در دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم ۴۳ روش آسان و ارزان قیمت برای تغییر دکور و بازسازی‌هایی که می‌توانید در آخر هفته‌های پاییزی انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

 

 

۱. کاغذ دیواری بسازید

اگر دوست دارید دیوارتان طرح داشته باشد اما به دلیل هزینه‌های بالای کاغذ دیواری نمی‌توانید آن را بخرید، خودتان دست به کار شوید و طرح دلخواه‌اتان را روی دیوار بکشید. اگر خطوط هندسی است با کمک خط‌کش‌های بلند یا تکه‌های چوب روی دیوار طراحی کنید و سپس با یک قلم‌موی نقاشی شروع به رنگ زدن به طرح‌ها کنید. در زمانی کوتاه و کمترین هزینه، دیوارهای خانه طرح‌دار می‌شوند.

۲. کافی‌شاپ بسازید

یک قسمت از آشپزخانه را به محلی برای چای و قهوه اختصاص دهید. قهوه‌ساز، چای‌ساز و قوطی‌های حاوی چای و دمنوش و قهوه را در آنجا قرار دهید. ماگ‌ها را به دیوار آویزان کنید و یک جعبه شکلات هم در کنار وسایل بگذارید. همه چیز برای داشتن یک کافی‌شاپ خانگی آماده است. برای ساخت آویز ماگ‌ها می‌توانید یک تکه چوب را سنباده کشیده و روی آن لاک اسپری کنید. سپس قطعات ریزتری که می‌خواهید ماگ به آن آویزان شود با زاویه‌ی ۹۰ درجه روی چوب قرار داده و با کمک چسب چوب و میخ آن‌ها را محکم کنید. می‌توانید روی آویز نقاشی کنید، بنویسید یا آن را به رنگ دلخواه در بیاورید. آن را به دیوار وصل کنید و ماگ‌ها را آویزان کنید.

۳. برای ورودی خانه نظم‌دهنده بسازید

اگر می‌خواهید در قسمت ورودی خانه فضای بیشتری داشته باشید و تغییر دکور زیبایی در این قسمت ایجاد کنید، می‌توانید با کمک یک سری کشو تمام وسایل را منظم و دسته‌بندی کنید. اگر میز کشودار مناسب قسمت ورودی خانه ندارید می‌توانید چند جعبه‌ی چوبی یا مقوایی را با اسپری رنگ کنید و سپس به گوشه‌ی دیوار وصل کنید تا بتوانید وسایل را به‌راحتی در آن‌ها قرار دهید. مطمئن شوید جعبه‌ها توانایی تحمل وزن اجسام را دارند و وسیله‌های سنگین را در جعبه‌ای که روی زمین می‌گذارید قرار دهید.

۴. آینه‌ی دلخواهتان را بسازید

اگر آینه‌ی بدون قاب دارید می‌توانید با چند قطعه چوب برای آن قاب بسازید. اگر آینه‌اتان قاب دارد می‌توانید آن را به رنگ دلخواه در آورده و با کمک وسایلی مثل سنگ، صدف و چراغ‌های ریز تزئین کنید. حتی می‌توانید قاب آینه را به همان روشی که دیوار را نقاشی کردید، طرح‌دار کنید.

۵. اتاق خواب را نو کنید

 

 

با عوض کردن ملافه‌ها، روبالشی و پرده می‌توانید فضای اتاق خواب را تغییر دهید. همچنین با اضافه کردن یک پتو، چند گلدان و یکی دو دیوار آویز کوچک می‌توانید حال و هوای اتاق را به کلی عوض کنید.

۶. میز کنار تخت خود را تغییر دهید

حالا که ملافه‌ها و روتختی را عوض کرده و چند وسیله‌ی تزئینی جدید در اتاق خواب قرار داده‌اید وقت آن رسیده که فکری به حال میز کنار تخت کنید. شما می‌توانید میز را رنگ بزنید و با کمک شابلون روی آن طرح‌هایی مناسب با سلیقه‌اتان اضافه کنید. با صرف کمی هزینه و وقت یک میز نو خواهید داشت.

۷. کمدهای قدیمی را به روز کنید

به جای دور انداختن کمدهای قدیمی می‌توانید با رنگ‌های غیرسمی رنگ کنید. یک کمد قدیمی نوستالژیک با یک رنگ ملایم و زیبا به یک کمد جدید که به خانه رنگ و روی تازه می‌دهد تبدیل می‌شود.

۸. برای عکس‌ها طاقچه بسازید

به جای اینکه قاب عکس‌ها را در کتابخانه قرار دهید و فضا را شلوغ کنید چند شلف چوبی بسازید و به دیوار وصل کنید. شما می‌توانید روی این طاقچه‌ها علاوه بر قاب عکس، گلدان و یادگاری‌های دیگر را قرار دهید. با این کار هم فضای خالی دیوارها را پر کرده‌اید هم یک تغییر دکور عالی انجام داده‌اید.

۹. تابلو نقاشی بسازید

با کمک چند بوم نقاشی و کمی رنگ نقشه‌ی جهان را به صورت یک تکه یا چند تکه روی بوم‌ها کشیده و به دیوار وصل کنید. این کار هزینه‌ی زیادی ندارد اما به دیوار جلوه‌ی تازه‌ای می‌دهد.

۱۰. قفسه‌ی کتابخانه بسازید

ساخت قفسه‌هایی برای قرار دادن کتاب اصلا سخت نیست و هزینه‌ی زیادی هم ندارد. چند قفسه‌ی قدیمی یا کابینت قدیمی را تمیز کنید و در صورت نیاز رنگ بزنید، سپس با کمک پایه‌هایی به دیوار وصل کنید و مطمئن شوید که توان تحمل وزن را دارد. حالا کتاب‌ها و مجلات خود را در آن‌ها قرار دهید.

۱۱. محل سرگرمی بسازید

چند کابینت قدیمی را پیدا کنید، آ‌ن‌ها را تمیز کرده و رنگ بزنید. سپس همراه با تعدادی قفسه‌ی دیگر به دیوار وصل کنید. تلویزیون را روی کابینت قرار دهید، در کمدها وسایل بازی و خوراکی‌هایی که دوست دارید بچینید و روی قفسه‌ها را هم با یادگاری‌ها یا آلبوم موسیقی و فیلم پر کنید. حالا مبل‌ها و صندلی‌ها را روبه‌روی تلویزیون بچنید و میز جلو مبلی را در وسط قرار دهید. شما به راحتی و با هزینه‌ای کم یک محل سرگرمی ساخته‌اید.

۱۲. آشپزخانه را به روز کنید

برای تغییر دکور و به روز کردن آشپزخانه نیاز به صرف هزینه‌ی زیاد ندارید. اضافه کردن کاشی به دیوار می‌تواند روشی مناسب برای ایجاد تغییر باشد. شما می‌توانید از کاشی‌هایی که قابل جابه‌جایی هستند استفاده کنید تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی آن‌ها را از دیوار جدا کنید.

۱۳. کابینت‌ها را به روز کنید

برای به روز کردن کابینت‌ها می‌توانید آن‌ها را رنگ کرده و داخلشان را با ابزار قفسه بندی تغییر دهید. همچنین می‌توانید کابینت‌های فعلی را از دیوار جدا کرده، در انباری قرار دهید و یک سری کابینت قدیمی‌ که تمیز و رنگ شده‌اند را به جای آن‌ها وصل کنید.

۱۴. حال و هوای آشپزخانه را عوض کنید

اگر می‌خواهید یک تغییر دکور اساسی در آشپزخانه ایجاد کنید و فضا آن را بزرگ‌تر نشان دهید می‌توانید کابینت‌ها را از دیوار جدا کرده، در انباری بگذارید و از قفسه‌های دیواری و کشوهای قدیمی برای قرار دادن وسایل استفاده کنید.

 

 

۱۵. میز غذاخوری بسازید

خرید یک میز غذاخوری خانوادگی می‌تواند هزینه‌ی زیادی روی دست شما بگذارد. برای داشتن یک میز می‌توانید مقداری چوب بخرید و خودتان یک میز با ابعاد دلخواه درست کنید. وقتی میز آماده شد روی آن لاک اسپری کنید و بعد از خشک شدن لاک آن را رنگ کنید.

۱۶. اجاق هیزمی بسازید

اگر حیاط دارید می‌توانید برای روزهای پاییز یک اجاق هیزمی بسازید و عصرها و شب‌ها با اعضای خانواده دور آتش جمع بشوید. برای ساخت اجاق هیزمی می‌توانید چند بلوک سیمانی را کنار هم قرار دهید و تمام قسمت‌های خالی بلوک را با سنگ‌ریزه پر کنید. فراموش نکنید که برای زیر اجاق هم باید از بلوک‌های سیمانی استفاده کنید تا کف حیاط آسیب نبیند. حالا چند صندلی و پتوی نازک دور اجاق بگذارید، آتش روشن کنید و دور آن جمع شوید.

۱۷. سطل کمپوست درست کنید

با تکه چوب‌های غیرقابل استفاده یک مخزن چوبی درست کنید و از آن برای تهیه‌ی کمپوست استفاده کنید. اگر نمی‌دانید چطور باید کمپوست درست کنید می‌توانید مطلب «تولید کمپوست در خانه» را بخوانید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*